donderdag 10 november 2016

Blik op oneindig en trappen maar

“Weer een dag dichter bij ons pensioen.” Buurvrouw en ik spreken elkaar moed in als we ’s ochtends vroeg, met nauwelijks nog terugverende wallen, aan onze lange fietsritten beginnen. “Het is voor het goeie doel, centjes verdienen.” Om even later op de pont, genesteld in het zonnetje, te verzuchten: “Vandaag blijven we gewoon de hele dag heen en weer varen.” Daar zijn we dan uiteindelijk toch weer te braaf voor. Aan de overkant gaat de blik vanzelf op oneindig. 
Trappen maar.

 In dit nummer meer over ‘Fluitend naar je werk’, de Sanquin-brede vitaliteitsenquête van het bedrijf Holland-Fit. Vitale medewerkers zijn duurzaam inzetbaar, is de gedachte erachter. Ik vulde de enquête vol vertrouwen meteen in. Naast fietsen, wandel en zwem ik ook nog. Hoewel de rek er af en toe een beetje uit lijkt te gaan, ben ik behoorlijk vitaal, lijkt me. Altijd leuk om stil te staan bij wat je goed afgaat in het leven. Wat zou Sanquin eigenlijk doen met de uitslag? Kan Sanquin wel iets voor mijn vitaliteit betekenen? Na het invullen kwam er ook nog een persoonlijk advies uitrollen. Gelukkig maar: op mijn fitheid had Holland-Fit niks aan te merken. Bij een van de andere vragen had ik aangevinkt dat ik een slechte slaper ben. Daarvoor kreeg ik nog de briljante tip: “Probeer beter te slapen.” Ik ga het meteen uitproberen.

Eerder geplaatst in Sanquintra, personeelsblad van Sanquin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten