donderdag 27 maart 2014

Anti-sollicitatie bij Noord-Hollands bedrijf


Geachte mevrouw, mijnheer,

Met veel interesse las ik uw vacature voor medical project manager. Ik was vooral geïntrigeerd door de kerncompetenties en werkattitude die u vraagt.  “Mentaal en fysiek stevig belastbaar; niet snel overstuur emotioneel, kan continuïteit in werk behouden, ook bij tegenslag in werk- of privé-sfeer.” Ik vind deze competenties angstaanjagend en ik kan er dan ook met geen mogelijkheid aan voldoen. Ik ben een vrouw, en zoals de meeste vrouwen huil ik wel eens. Mannen kunnen dat trouwens ook. 

Koud en Harteloos
Daarnaast mis ik de spierballen die nodig zijn voor stevige fysieke belasting. Uit de vacature begrijp ik dat het overgrote deel van de werkzaamheden uit schrijven van medische teksten bestaat. Ben ik daarnaast soms verantwoordelijk voor het naar beneden tillen van de vuilnisbak? Mijn grootste bezwaar is dat u mij vraagt door te werken bij tegenslag in de privésfeer. Ik kan u garanderen dat als er iets met mijn familie gebeurt, ik vrij neem. Of als het ernstigs is zorgverlof. Dat is namelijk wettelijk zo geregeld, en via mantelzorgplicht in onze maatschappij verankerd. Daarnaast is het natuurlijk een diepmenselijk recht dat een werkgever zijn werknemer verleent bij tegenslag in de privésfeer. 

Tenslotte wil ik elk risico vermijden om in aanraking te komen met mensen die aan de gevraagde competenties voldoen en waar ik wellicht bij uw bedrijf mee moet samenwerken. Ze lijken me koud en harteloos. Daarom heb ik besloten niet te solliciteren. Gelukkig heb ik al een leuke baan waar ik dik tevreden mee ben.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten