zaterdag 2 augustus 2014

Ik en mijn trolley


Elke paar dagen verkaste ik weer.  Uren in de bus, een nieuwe bestemming, een nieuwe dorm room.  Op een keer kwam ik bij een hostel midden in het oerwoud. D e slaapzaal met 16 stapelbedden was gemaakt van stevig tentdoek. Buiten scharrelde een of ander buideldier , knorrend op zoek naar iets lekkers. Ik deed mijn oordopjes in, oogmasker voor en sliep. Mijn enige houvast tijdens die lange reis was  mijn rugzak. Cassettebandjes, zakmes, kompas, Lonely Planet, alles had zijn eigen plekje.  Een rolkoffer is nog steeds niet aan mij besteed.  Maar daar loop ik dan met mijn Sanquin-trolley , wat verloren  door de nieuwe AGW-zaal.  Via mijn boekenplank, waar meer dan 25 jaar Sanquin is teruggebracht tot een meter, plof ik ergens neer en  installeer de hele computer-mikmak.  Binnenin me blijkt een gewoontedier gegroeid.  Dat gewend is aan een vaste plek met vertrouwde collega’s om zich heen. Ze zijn er nog wel maar waar? De drempel om te praten is hoog, de privacy nul en de akoestiek die van een amfitheater.  Zie ik al een verstoorde blik? Wie praat daar zo hard? Waar zit ik zelf ook al weer? Inmiddels heb ik mijn trolley weggedaan, nadat hij in een overenthousiaste bui over mijn voet reed. Met een bloedende teen, tranen in mijn ogen en stoom uit mijn oren bracht ik hem naar het magazijn, aan de andere kant van het terrein. Onderweg werd ik zeker drie keer aangesproken: fijne vakantie! 

juni 2014 Sanquintra, personeelsblad van Sanquin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten