zondag 3 augustus 2014

Techniek? Ik zeg doen!

Afbeeldingsresultaat voor techniek sanquinDe telefoon of een injectienaald, waar zou jij het liefst mee werken? Enkele medewerkers van de Sanquin-callcentra van wie de baan ophield, hebben de kans gegrepen om zich te laten omscholen als afname-assistent. Om mij heen raken steeds meer vrienden werkeloos als gevolg van de crisis. Het vinden van iets nieuws blijkt knap lastig. Mijn hart gaat dan ook uit naar de Sanquinmedewerkers die door de reorganisatie hun baan verliezen. Vooral buiten de Randstad is het vinden van een baan vast nog lastiger dan hier. Maar bij de divisie Plasmaproducten, in Amsterdam, komen er juist banen bij. Veelal technische banen. Ook op dat vlak kunnen overtallige Sanquiners met belangstelling zich laten omscholen. Zelf ben ik met een flinke dosis apparatenangst behept, wat mij betreft moeten apparaten het gewoon doen. De la met gereedschap, daar loop ik het liefst met een grote boog omheen.. Gelukkig hebben we een aantal behulpzame, technische mensen op het lab rondlopen. En blijkt dat als iemand mij aan het handje neemt en alles duidelijk uitlegt, zelfs ik vertrouwd kan raken met techniek. Ongetwijfeld zul je zulke collega’s ook tegenkomen bij Plasmaproducten. Op hun open-banen-dag waren al een aantal serieus geïnteresseerde Sanquiners afgekomen. Bij de stelling, verderop in dit nummer, lees je hoe andere collega’s denken over omscholen. Ik zeg doen!

Eerder verschenen in Sanquintra, personeelsblad van Sanquin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten